Reklamation

Leveransreklamationer skickas direkt till APL. Exempel på leveransreklamationer är kross, fel antal skickat, kort hållbarhet, utebliven leverans eller leverans till fel apotek.

Kontakta kundservice eller fyll i blanketten nedan och skicka till

reklamation.ext@apl.se

Om reklamationen gäller synpunkter eller biverkningar på en
APL-produkt ska den göras via hemsidan www.reklameralakemedel.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan alltid vända dig till APLs kundservice om du behöver hjälp och information.

APLs kundservice:

Telefon: 010-447 97 00

e-post: kundservice@apl.se

 

Orderläggning

Extemporeläkemedel och lagerberedningar

Beställ online via EbEx

Kundservice

Telefon: 010-447 97 00
e-post: kundservice@apl.se

 

Öppettider:
Helgfria vardagar 08:00-17:00

Reservrutin

Reservrutinen används endast för akuta medicinskt viktiga beställningar av extemporeläkemedel under tiden EbEx ordersystem inte kan nås. För att kunna använda dig av rutinen så krävs det att du redan är befintlig kund hos APL och har ett kundnummer.

Beställningar görs på för ändamålet avsedd blankett och får inte innehålla några patientuppgifter.

Beställningen skickas via e-post till kundservice@apl.se.


 

Kontaktuppgifter

Besöksadress:

Prismavägen 2, Kungens Kurva


010-447 96 00


Alla kontaktuppgifter


Vi gör skillnad för patienter med särskilda behov

Apotek Produktion & Laboratorier (APL) är ett av Europas ledande företag inom tillverkning av extempore och lagerberedningar. Vi arbetar på uppdrag av samhället och andra läkemedelsföretag för att skapa största möjliga patientnytta. Vår vision är att vi ska göra skillnad för patienter med särskilda behov. Vi är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life Science i Skandinavien där vi tillhandahåller utveckling och analys. Med cirka 500 medarbetare och fem tillverkningsenheter i Malmö, Göteborg, Stockholm och Umeå tar vi fram läkemedel som förbättrar och räddar liv.


Läs mer