Leveransreklamation
Leveransreklamation
Leveransreklamationer skickas till APL. Exempel på leveransreklamationer är kross, fel antal, kort hållbarhet, utebliven leverans eller leverans till fel apotek.
OBS. APL-läkemedel inköpta via Tamro ska reklameras hos dem.
Önskas ny leverans?
Om ny leverans önskas ska en ny beställning göras via beställningssystemet EbEx.
Kontakta oss
Vi övriga frågor kontakta kundservice@apl.se.
Läkemedelsreklamation
Om reklamationen gäller synpunkter eller biverkningar på en APL-produkt ska den göras via www.reklameralakemedel.se Länk till annan webbplats..
Med läkemedelsreklamation menas misstänkte kvalitets-brister, förfalskningar eller synpunkter. En reklamation kan vara Kemisk/farmacsutisk, t.ex. fällning. Teknisk, t.ex funktionsfel eller Medicinsk, t.ex biverkning.
Använd nedanstående formulär för att skicka in din leveransreklamation
Inga patientuppgifter får anges i formuläret.
Du kan alltid vända dig till vår kundservice om du behöver hjälp och information.
APLs kundservice
Telefon: 010-447 97 00
e-post: kundservice@apl.se